Yoroshiku! ;D

(Måste rätt förra inlägget! Hajimemashite, betyder ' How do you do ?' Sumimasen! ^^')

Ok, detta kanske låter lite konstigt, men jag tränar faktiskt lite japanska, och jag läser det inte ens som språk i skolan, dock lär jag mig det inför trean! Och dessutom, lär man sig endel genom att skriva ner dem i en bok. Så skulle jag tala lite japanska om några veckor, bli inte förvånade. x)
Just nu skriver jag ner lite vanliga fraser man använder. till exempel, Konbanwa. Som betyder God kväll. Ett mycket mysigt ord tycker jag! Har också lärt mig, redan faktiskt, hur en mening sätts ihop.
'Subject .. Object .. Verb' Det vill säga, tillexempel, ' Anata wa ringo o tabemasu.'
Vilket, rent översatt, blir Du äpple äter. Kanske låter krångligt, men det är det inte ;D

Oj, ursäkta all japanska information, vill ni ha ett recept kanske ^^
Well, här kommer ett på kladdkaka.

Ugnen på 175 grader.  I cirka 15-20 minuter.

2 ägg
2,5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker(vanellinsocker går lika bra)
100 gram smält smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

Ett tips är att börja med att blanda ihop de torra produkterna. ;D

Konbanwa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0